1 Mayıs 2021 Cumartesi

Yasun’un Mediyesi Öğretmen Ailesi

 “Vardım! Dünyadaydım, nefes alıp veriyor ve yaşıyordum! Ancak, düşlerimi gerçekleştirirsem gerçekten var olacaktım.” Çocukluğu öğretmen olan babasının atamaları nedeniyle Anadolu'nun birbirinden çok farklı kültürleri arasında geçen, oniki yaşında İstanbul'a yerleşen Olcay Güran, entellektüel alt yapısı sağlam bir dili yansıtan ikinci kitabıyla sizlerle. İlham aldığı tümce de Atatürk'ün şu tümcesi; "Eğitimde kaybedilecek tek bir birey yoktur.”

 “...Annemin evliliği bana onunla aynı zamanda evlenmiş şair Slyia Plath’ın evliliğini anımsatıyordu. Kocası şiir yazıp ödüller alırken çocuk doğurup pasta, börek, yemek yapmak zorunda kalmış, bunalıma girmiş, en sonunda da iki çocuğunu uyutup, sabah kalktıklarında yemeleri için tereyağı sürülmüş ekmek yanında da birer bardak süt bıraktıktan sonra mutfağa gidip, fırının gazını açıp, kafasını içine sokmuş. Anneme, dün bir neşelendim, sonra bulutlandı, dedim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder