7 Aralık 2020 Pazartesi

Yılanlı Hamam

 Sımsıcak bir mahalle ortamı, şimdilerde pek rastalayamadığımız dostluklar ve de bir günde bitirmelik su gibi akıcı kitap arayanlara duyurulur. Sevgili @sukranbinark öğretmenimizin  #yılanlıhamam adlı kitabı tam size göre...

Kitap beni bu diyarlardan aldı kitabın içine hapsetti sanki. O kadar güzel bir dil ve üslupla yazılmış ki ne ara başladım ne ara bitti anlamadım diyebilirim. Keşke bitmeseydi dediğim de olmadı değil. Çünkü elinizden bırakasınız gelmiyor. 

Olay örgüsü o kadar güzel ve pürüzsüz bir şekilde anlatılmıştı ki hepinizin kendinden, çocukluğundan, mahallesinden bir şeyler bulacağına eminim. Ben her sayfasında "Aaa biz de çocukken" ile başlayan cümleler kurdum zira kendimizi bularak okuduğumuz kitaplara şu zor günlerde çok ihtiyacımız var 🥰 O yüzden bunu başarabilen ve de bize bunu muhteşem şekilde kalıcı hale getiren yazarlarımız var olsunlar...

Kitabın içeriğinden kısaca söz etmek istiyorum size. Ertan isimli hayta bir çocuğun mahalle maceralarıyla başlayan kitabımız mahalledeki eski bir hamamda deli diye niteledikleri Arif Bey’in ve onun yaşlı cadıya benzettikleri annesinin olaylara dahil olmasıyla ilerliyor. Çocukların Arif Bey’den öğreneceği çok şey var. Eeee tabi bizim de sevgili dostlar.

Kitapta beni en çok etkileyen yerlerden birkaçını buraya bırakıyorum ki eserle aranıza köprü kursun 🍀


"Binalar, dokunursan nefes alır. Yalnızlık onları öldürür."

“Önemsiz olan ne ki! Hem, insan önemsiz olan şeyi niye saklar!"

“Günlük tutmak güzel bir şeydir. İçini dökersin, hatırlamak istediklerini, söyleyemediklerini yazarsın. Rahatlarsın. Kızı erkeği olmaz günlüğün."

“Eşyanın da bir ruhu vardır çocuklar, onları hor kullanmamak, değer vermek lazım"

"Dost edinecek, kimseyi üşütmeyecek kadar sıcaklık; karanlığı ardında bırakacak kadar aydınlık. Her şey ölçüsünde."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder